Praca zdalna w obliczu COVID-19

Dynamika ostatnich wydarzeń związanych z epidemią COVID-19 postawiła firmy pod ścianą. O ile dotąd można było rozważać za i przeciw pracy zdalnej, to obecnie większość organizacja stanęła przed koniecznością zapewnienia takiej możliwości. Ponieważ skuteczna praca zdalna to znacznie więcej niż wyposażenie pracowników w laptopy i telefony. Praca zdalna to złożone wyzwanie dotykające kultury organizacyjnej, prawa pracy, komunikacji wewnętrznej, zarządzania oraz przede wszystkim wymagające bezpiecznej, odpowiednio wyskalowanej i wydajnej infrastruktury informatycznej. Transformacja na pracę zdalną w obecnej sytuacji to dla nas wszystkich ogromne wyzwanie. Podstawowe pytanie brzmi:

Jak zorganizować pracę zdalną?

sprawdzenie czy dany pracownik ma możliwość i warunki do pracy z domu organizacja komunikacji między pracownikami i działami, zaplanowanie sposobu i formy na wymianę danych, projektów, efektów pracy zabezpieczenie pracy zdalnej (szyfrowane połączenie, zabezpieczenie nośników danych i urządzeń mobilnych itd.) wybór odpowiednich narzędzi, programów, aplikacji przygotowanie i dostosowanie sprzętu, systemu, czy łącza internetowego ustalenie zasad dotyczących samej pracy (formy komunikacji, sposobu korzystania ze sprzętu, raportowania itd), można określić dokładne warunki pisemnie, na przykład w formie regulaminu) szkolenia – im lepiej przygotowany pracownik do pracy z domu, tym bardziej efektywne będą jego działania, a ryzyko mniejsze motywacja – stworzenie nawet prostego systemu motywacyjnego, gdzie nagradzane będą efekty pracy, będzie dodatkowym impulsem motywującym i mobilizującym pracownika

Rozwiązania jaki proponujemy to między innymi:

Zapewniamy ciągłość działania organizacji;
Bezpieczny zdalny dostęp (dzięki: szyfrowaniu, konteneryzacji i wielostopniowej autoryzacji);
Bezpieczna sieć VPN pozwalająca na zarządzanie urządzeniem końcowym (komputerem, telefonem) niezależnie od tego, czy należy on do pracodawcy czy pracownika (BYOD) i w jakiej lokalizacji obecnie się znajduje;
Pełne wsparcie dla narzędzi pracy grupowej takich jak MS Teams, Office 365, Skype, Zoom i Slack;

Nasza oferta to 6 prostych kroków:

Krok 1: Analiza Państwa firmy
Pokaż więcejDokonujemy wstępnej analizy Państwa firmy pod kątem wdrożenia pracy zdalnej, nastawienie załogi, czy możliwości sprzętowe. Proponujemy road mapę praktycznych inicjatyw, dostosowanych do specyfiki biznesowej organizacji, które pozwolą efektywnie kosztowo usprawnić obszar pracy zdalnej. Na tym etapie określamy całkowity koszt transformacji.
Krok 2: Przemodelowanie procesów
Pokaż więcejZmieniamy obecne procesy biznesowe w oparciu o pracę zdalną tak aby zapewniające ciągłość działania biznesu nawet w sytuacjach kryzysowych
Krok 3: Budowa infrastruktury
Pokaż więcejWspieramy w zbudowaniu skutecznej infrastruktury. Doradzamy w zakupie bądź sami kupujemy i instalujemy dla Państwa niezbędne narzędzia.
Krok 4: Szkolenie
Pokaż więcejProwadzimy zdalne szkolenia dla kadry menedżerskiej oraz pracowników. Wiemy, że odpowiedni poziom wiedzy jest kluczowy, by wdrożenie przebiegło sprawnie.
Krok 5: Kontrola wyników
Pokaż więcejStale monitorujemy efekty pracy zdalnej, jesteśmy otwarci na państwa uwagi i sugestie. W razie potrzeby modyfikujemy i usprawniamy wprowadzone wcześniej procesy.
Krok 6: Utrzymanie i wsparcie techniczne
Pokaż więcejW ramach naszego zobowiązania zapewniamy gwarantujemy utrzymanie i wsparcie techniczne dla całego procesu transformacji a także przez rok po jego wdrożeniu. Na bieżąco zbieramy informacje od wszystkich naszych klientów i za ich zgodą, anonimowo dzielimy się najlepszymi praktykami z innymi.

Kogo możesz potrzebować na pokładzie?

 

Analityk procesów biznesowych

Odpowiada za analizę projektowania i optymalizacji procesów biznesowych.

 

Wdrożeniowiec

Odpowiada za poprawne działanie narzędzi pracy grupowej takich jak MS Teams, Office 365, Skype, Zoom i Slack a także cyberbezpieczeństwo.

 

Specjalista helpdesk

Odpowiada za rozwiązywanie problemów związanych ze sprzętem i oprogramowaniem.

 

Administrator

Odpowiada za poprawne działanie sieci, sprzętu komputerowego, konfigurację czy administrację.